Bendera Merah and PMS

Mari sini semua aku nak cerita sikit .


perempuan , bila kena bendera merah . semuanya jadi tak kena .


suhu badan tak menentu . selalunya panaslah . kadang-kadang tak boleh berhenti peluh walaupun dalam tempat sejuk .


kaki dan pinggang lenguh-lenguh . sakitnya sampai tak larat nak berjalan macam orang pregnant tambahan pulak senggugut iaitu sakit perut yang melampau dan amat dasyat . Ya DASYAT !! owh aku pernah tengok kawan aku menangis meraung . lepastu dia ambil botol letak air suam and tuam dekat perut dia . dah macam bertungku macam orang lepas beranak .


Mood ?? tak payah cerita la . ada macam filem tamil . kalau bab-bab terasa tu memang bole menang award la kan . kadang-kadang benda kecil bole jadi besar . ada yang rasa insecurity . ada yang like really crazy craving . and and and mood swing . and pernah tak korang macam out of character korang ?? and yang paling last aku rasa of course la perempuan sangat emosi time ni . 


aku rasa semua perempuan akan melalui bendera merah and pre-menstrual-syndrome . and its not that we choose to have . its come by its self . ini semua adalah disebabkan pergolakkan hormon . cewah macam doctor pulak


owh , aku kalau datang bendera merah ni , kedudukan aku akan jadi macam ni 


tak tahu kenapa . tapi sangat selesa . tapi sekarang tidak lagi . sebab aku ada benda ini 



ini apa ya ?? inilah hot pillow . memang sangat-sangat berguna . sakit perut , sakit pinggang , rasa 
lenguh-lenguh , korang charge je benda ni . memang panas and sangat selesa . tak payah nak pakai tungku-tungku dah hehehe . 

apa lagi , jom semua beli hot pillow . Yes , HOT PILLOW 

p/s : nak beli kat aku pun bole jugak . : )

1 comment:

  1. hahaha. akak taw,. memang along akan tertonggeng macam tu kalo PMS...eh, Hot Pillow? baru ke? bawak balik kg ! akak nak tgk :)

    ReplyDelete